Advies formateur teleurstellend voor stad

23 april 2014

Advies formateur teleurstellend voor stad

De SP vindt dit advies van formateur De Bruijn teleurstellend. De formateur stelt voor om een stadsbestuur te formeren met de Spuiforumcoalitie van D66, VVD, PvdA en CDA aangevuld met de Haagse Stadspartij. SP-fractievoorzitter Bart van Kent: "Met dit advies is de SP voorlopig buitenspel gezet. Dit is jammer en slecht nieuws voor de stad. We hadden graag bijgedragen aan het socialer maken van de stad. We hebben een aantal goede voorstellen op het gebied van menswaardige zorg, het aan het werk helpen van mensen en het ondersteunen van het midden- en kleinbedrijf. Doordat de formateur kiest voor de zittende collegepartijen, aangevuld met een nieuwe partij, vrezen wij voortzetting van de oude politiek waar juist mee is afgerekend deze verkiezingen".

De SP zal de komende vier jaar met frisse moed aan de slag in de gemeenteraad. Ondanks een rol in de oppositie, zal de SP blijven werken aan realistische alternatieven waarbij de inwoners centraal staan. Hierbij zal de partij niet alleen in de gemeenteraad te vinden zijn, maar ook op straat en in de buurten om in gesprek te gaan met de inwoners en samen aan de slag te gaan voor een betere stad.