Niet bouwen voor leegstand op Scheveningen

16 september 2014

Niet bouwen voor leegstand op Scheveningen

De SP roept het stadsbestuur op om De Vloek te laten zitten en nu geen nieuw zeilcentrum te bouwen. Op dit moment staan veel kantoren en loodsen in Den Haag en op Scheveningen leeg. Wat de SP betreft wordt eerst gekeken naar de bestaande leegstand, voordat het initiatief De Vloek moet wijken. SP-fractievoorzitter Bart van Kent: "De Vloek is al ruim twaalf jaar een goedlopend cultureel initiatief aan de haven op Scheveningen. Dit initiatief draait al jaren zonder overheidssubsidie en wat ons betreft wordt dit niet zomaar de nek omgedraaid voor een zeilcentrum waarvan de noodzaak nog niet is aangetoond".

Als het aan de SP ligt wordt eerst gekeken naar de bestaande leegstand op Scheveningen. Hierin kan wat de partij betreft ook prima het zeilcentrum gevestigd worden. Op dit moment zit het zeilcentrum al in een nautisch centrum even verderop op Scheveningen. Dit centrum staat ook nog voor een deel leeg en kan dus ook als alternatief dienen. "Het stadsbestuur moet stopen met bouwen voor leegstand. Eerst willen we dat men kritisch kijkt naar de al leegstaande gebouwen, voordat nieuwbouwprojecten worden gestart", aldus Van Kent.