Meldpunt energiearmoede

Foto: Joshua Versijde

Steeds meer Nederlandse huishoudens hebben moeite om hun energierekening te betalen. In Den Haag is dit probleem extra groot doordat er veel achterstallig onderhoud is. Daarom start de SP Den Haag met een campagne tegen energiearmoede. Men spreekt van energiearmoede wanneer huishoudens meer dan 10% van hun inkomen aan energie kwijt zijn, of uit angst voor de energierekening minder stoken. Voor deze campagne hebben wij hebben uw hulp hard nodig. Wij willen de verhalen van mensen die gebukt gaan onder hoge energierekeningen bekend maken bij de bestuurders die er zelf warmpjes bij zitten.

De SP vindt het namelijk onbestaanbaar dat gewone huishoudens steeds meer voor hun energie moeten betalenterwijl grote vervuilers zoals Shell de hand boven het hoofd wordt gehoudenDaarom pleiten wij voor klimaatrechtvaardigheid: wij willen een lagere energierekening en dat grote bedrijven hun eerlijke deel gaan betalen. Dit doen wij landelijk en lokaal.

Meer weten over onze plannen tegen energiearmoede? Bekijk ons "Actieplan energiearmoede": https://denhaag.sp.nl/nieuws/2020/11/sp-lanceert-actieplan-energiearmoede

Enquête energiearmoede:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.