SP tegen hoogbouwvisie

19 juli 2001

SP tegen hoogbouwvisie

inspraaktekst gemeenteraadsvergadering 19 juli 2001

Er is aangaande dit raadsvoorstel uitputtend in de commissie gesproken. Wat de SP in het bijzonder bevreemdde was dat de laatste versie nauwelijks verschilde van de voorlaatste versie. Al wat er was uit gesloopt maakte de weg vrij voor het toestemmen van zeer hoog bouwen in het Wijnhavenkwartier. Mijnheer de voorzitter, u bent waarschijnlijk op de hoogte van het standpunt van de SP aangaande Hoog Hage Plus, u kent ons standpunt aangaande Meiers Manhattan en de geplande toren aan Rijswijkseplein. U weet hoe wij denken over hoogbouw in Scheveningen. Al met al geen reden voor ons om in te stemmen met deze visie. Inmiddels zijn er zoveel plannen tot hoogbouw dat wij het gestelde in deze notitie: Hoogbouw als onderscheidend middel absoluut niet delen. Wij zijn niet tegen hoogbouw in het kader van efficiënt ruimtegebruik in de stad. Maar de nu aangegeven gebieden waar dit door middel van dit voorstel wordt mogelijk gemaakt hebben onze instemming niet.