Weer uitstel behandeling evaluatie NV Woningbeheer

22 februari 2002

Weer uitstel behandeling evaluatie NV Woningbeheer

Herhaaldelijk is door de Ingrid Gyömörei de kwestie NV Woningbeheer aangekaart bij de verantwoordelijk Wethouder. Na herhaaldelijk veel beloven en weinig doen werd de druk te groot en kwam de toezegging dat er geëvalueerd zou gaan worden. Een datum werd geprikt 21 februari om 19.30 uur. Destijds is al door Ingrid gewaarschuwd dat het punt als enige op de agenda geplaatst moest worden in verband met de vele tijd die dit onderwerp zou vragen.

Die donderdag bleek de agenda overvol! Naast nog wat losse punten maar liefst drie hoorzittingen! Een hoorzitting is een van de laatste mogelijkheden voor bewoners van Den Haag om aangaande een punt hun stem te laten horen. Niet onbelangrijk dus. Maar liefst 17 insprekers hadden zich gemeld voor de drie hoorzittingen. Het werd later en later, de klok kroop naar 22.00 uur, en de tweede hoorzitting was net begonnen.

Ingrid voorzag dat het weleens ver na twaalven zou kunnen worden als het laatste punt, NV Woningbeheer dan eindelijk behandeld zou gaan worden. Er is dan van raadsleden weinig inbreng meer te verwachten. De meute heeft zich inmiddels gaar gebabbeld, heeft het vervolgens allemaal wel gezien, vindt alles best en wil vooral naar huis.

Er restte Gyömörei niets anders dan bijtijds te verzoeken het agendapunt NV Woningbeheer van de agenda af te laten halen. Zij stond op een correcte behandeling waarbij er alle tijd genomen werd. Gelukkig dacht het merendeel van de aanwezige raadsleden daar hetzelfde over. Slechts Tineke van Nimwegen had wat te sputteren; zij was speciaal voor dit punt naar het stadhuis gekomen...

Hierbij werd door haar even vergeten dat bij de vorige ROSV vergadering insprekers van de Boomsluiterskade tot tegen twaalven tevergeefs op de tribune hadden gezeten. Dan is het dunkt mij heel netjes dat de SP wel bijtijds aan de bel trekt dat een punt geen doorgang zal vinden; kon zij wel lekker bijtijds naar huis.

Jammer dat het punt teruggenomen moest worden. Dat ben ik met u eens. Er is echter iets wat ik u niet wil onthouden, met name de laatste twee dagen wordt er zeer frequent gebeld met klachten aangaande NV Woningbeheer. Het dossier was al aanzienlijk, maar breidt zich steeds verder uit nu. U heeft dus nog kans uw melding door te geven. Wij maken er dan een mooi stukje werk van.

Gisteren waren er ook een tweetal mensen die hun klacht wel door wilden geven, maar anoniem wensten te blijven in verband met angst voor represailles Dat kan natuurlijk; uw klachten worden vertrouwelijk behandeld.

Blijf de berichtgeving volgen op deze site. U kunt dan lezen wanneer het wel behandeld gaat worden. Natuurlijk kunt u hierop ook de verdere voortgang lezen.

Bijzondere dank wil Ingrid uit laten gaan aan de bewoners van Sociaal Pension Cornax aan het Groenewegje. Zij waren massaal aanwezig om de behandeling van de evaluatie NV Woningbeheer vanaf de tribune te volgen. Ook zij hebben de afgelopen week hun probleem met de NV aan de SP doorgegeven. Hierdoor kon er eindelijk door de SP dwingende actie worden ondernomen voor het behoud van dit bijzondere opvanghuis. Dank zij de inzet van Helga Hijmans en Ingrid Gyömörei, kon samen met de bewoners van huize Cornax het beloofde geld afgedwongen worden voor een broodnodige opknapbeurt.

De bewoners van huize Cornax hebben al laten weten bij de behandeling van de evaluatie wederom aanwezig te zijn op de publieke tribune.