Gezocht!!

Gezocht!!

Kandidaten voor de Haagse kieslijst
voor de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart 2006

Wie zich kandidaat stelt:
• onderschrijft het SP-gedachtegoed en is maatschappelijk actief
• is een betrouwbaar SP-lid
• kan snel informatie verwerven, analyseren en vertalen in actie
• is bij acties bereid het voortouw te nemen
• drukt zich waarachtig en gemakkelijk uit: op papier, voor de media, voor groepen
• werkt zelfstandig én in teamverband
• heeft minstens 25 uur per week beschikbaar voor het raadswerk

Wie bij de SP een politieke functie bekleedt komt niet op het pluche terecht. Er geldt een strikte afdrachtregeling, je wordt er financieel gezien niet beter of slechter van. Je bent verplicht de SP-scholingscursussen te volgen.

Het volksvertegenwoordigerschap is er niet voor bange mensen. Je moet tegen een stootje kunnen en er ook een durven uitdelen. Met de 44 andere raadsleden ben je de gekozen baas van de stad én van het stadsbestuur. En dat, terwijl de benoemde burgemeester en wethouders graag de illusie in stand houden dat zij de Haagse almacht belichamen.

Wat maakt het volksvertegenwoordiger zijn dan wel zo machtig mooi? Niet het gewin, maar de verantwoordelijkheid die je draagt. Niet het aanzien, wel de voldoening die je ervaart. Niet de macht, wel het vertrouwen dat je verdient. Niet de eer, maar het mandaat dat je krijgt om de SP-beginselen dichterbij te brengen: menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit

Denk je dat het raadslid zijn jou op het lijf geschreven is? De kandidatencommissie wil het graag weten. Maak jezelf bekend. Als je er eerst meer over wilt weten voordat je je echt uitspreekt, laat het merken. Wil je eerst een vertrouwelijke verkenning van je mogelijkheden? Neem gerust contact op. Ken je een geschikte SP-er? Stuur een gemotiveerde tip. De leden en daarna de kiezers moeten de beste vertegenwoordigers kunnen krijgen. Den Haag is het waard.

Belangstellenden zoeken contact met de kandidatencommissie. Beschouw het als een sollicitatie: verstrek je personalia, contactgegevens en eventuele vakantietijd. Ga in op de profielschets, geef je motieven aan, je belangstellingsgebieden en alles wat je zelf belangrijk vindt. Voor eind augustus krijg je een uitnodiging voor een eerste - vertrouwelijk - gesprek. Stuur je reactie uiterlijk 15 augustus 2005 naar:

Kandidatencommissie
p/a H.A.Hijmans