Hondentraining en flyball in gevaar!

15 juli 2005

Hondentraining en flyball in gevaar!

SP vraagt definitieve oplossing voor hondensport

Stichting Randstad Hondensport wordt bedreigd in haar uitoefening van honden trainen en flyball spelen. De stichting is in 1983 opgericht in het belang van de hondenopvoeding.

Het gebruik van het terrein aan de Erasmusweg wordt niet langer toegestaan. Volgens ingelichte kringen, omdat de GGD niet langer toestemming geeft. Vreemd genoeg leert navraag dat er niet eerder dan pas aan het begin van dit jaar toestemming aan de GGD is gevraagd.

De SP is benieuwd of er gezocht wordt naar een alternatieve, definitieve locatie.

Enige haast is hierbij wat Ingrid Gyömörei betreft geboden. “In augustus, aan het eind van de zomervakantie, staan er weer zo’n 150 honden en hun baasjes te trappelen om te beginnen. In een drukke stad is het opvoeden van honden belangrijk, laten we daar dan ook de mogelijkheden voor creëren”. Het raadslid heeft de gemeente via schriftelijke vragen om een permanente oplossing gevraagd. Tevens verwijst ze naar aan stad als Nijmegen, waar het allemaal voorbeeldig geregeld is.

Voor meer informatie: Ingrid Gyömörei 06.145.96.294