HELP brand in noodopvang woning jongeren

18 november 2005

HELP brand in noodopvang woning jongeren

Afgelopen week is een noodopvangwoning voor jongeren uitgebrand. De oorzaak was kortsluiting in de meterkast. Gelukkig waren alle jongeren op tijd naar buiten gerend, maar zijn wel alle bezittingen verbrand. De woning wordt door st. LUNA gehuurd om jongeren, die anders op straat zouden moeten leven, tijdelijk onderdak te bieden.

Luna is een armlastige organisatie, welke met te weinig middelen teveel mensen moet opvangen heden ten dage. Niet alle jongeren waren al verzekerd, ze hebben sowieso een laag inkomen. Eén meisje hoogzwanger had net daarvoor de hele baby uitzet klaar en dacht gerust de bevalling (over 2 ½ week) af te kunnen wachten. Ze had net alles leuk neergezet. Een jongen, die al langere tijd bij LUNA verblijft en inmiddels toe aan de stap zelfstandig wonen, had in de loop der tijd gespaard en daarvoor spullen voor zijn nieuwe woning aangeschaft, welke stonden te pronken in zijn kamer. LUNA had net de woning opgeknapt en voorzien van een tussenwand en nieuwe vloerbedekking. Natuurlijk is ook de standaard inventaris onbruikbaar geworden.

Jacqueline van Holstein, directeur st. LUNA, vraagt uit nood om een financiele bijdrage. Tweede hands spullen zijn na overleg indien bruikbaar ook welkom. Eerdere ervaringen met de SP leren dat de spullen of een financiele bijdrage altijd goed terecht komen. Schrijf of mail dan even naar LUNA. Alvast bedankt, ook namens de jongeren.

Directeur st. LUNA
2506 AP Den Haag