Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst goedgekeurd

11 november 2005

Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst goedgekeurd

Zondag 6 november 2005 zijn het verkiezingsprogamma en de kandidatenlijst goedgekeurd door de algemene ledenvergadering van de SP Den Haag.

Afgelopen zondag, 6 november 2005, hield de SP afdeling Den Haag een algemene ledenvergadering. Tijdens deze vergadering werd gediscussieerd over het conceptverkiezingsprogramma. Een eerder gehouden thema avond had al enkele wijzigingen opgeleverd. De ledenvergadering keurde het programma goed. Eind november wordt het geheel openbaar gemaakt. Tot die tijd wordt het programma redactioneel beoordeelt, een samenvatting geschreven en het hoofdstuk Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) toegevoegd. De WMO moet eerst nog besproken worden in de tweede kamer, pas daarna kan er over de Haagse gevolgen en oplossingen geschreven worden. Stop de tweedeling blijft bij de SP hoog op onze prioriteitenlijst. Emancipatie, integratie, werk voor Hagenaars en onderwijs krijgen veel aandacht in het SP programma. En natuurlijk slopen blijft bezopen.
Eind november komt het programma op de site te staan.

Tijdens dezelfde ALV werd ook de kandidatenlijst goedgekeurd. Ingrid Gyömörei is de lijsttrekker. Nadat zij Helga Hijmans opgevolgd heeft als fractie voorzitter, is ze er helemaal klaar voor om de SP aan te voeren tijdens de verkiezingen. Hiek van Driel staat op twee, zij is momenteel vervangend commissieraadslid en geheel ingewerkt om direct na de verkiezing aan de slag te gaan. Nieuw is Jelle Tiernego op drie, hij zal er de komende tijd werk van maken bekend te worden en is al druk bezig Haagse SP kennis op te doen. Tymen Colijn staat op vier, als voorzitter van de afdeling en fractiemedewerker kent hij de SP kant ‘zonder actie geen fractie’ als geen ander. Willemijne Moes is al langer actief voor de afdeling in verschillende werkgroepen, zij staat op vijf. Moncef Ayadi, op zes, is lid van de integratiewerkgroep. Alle zes hebben de raadsleden cursus van de SP gevolgd. Helga Hijmans is natuurlijk onze lijstduwer. En nu op naar een verkiezingsoverwinning!

De volledige lkandidatenlijst
SP afdeling Den Haag