Helikopterhaven? Nee!

21 augustus 2006

Helikopterhaven? Nee!

Bewoners van Ypenburg hebben opgeteld nu al zo’n 300 bezwaren ingediend bij het college van B&W tegen de komst van een helikopterhaven. De helihaven zou op de plaats van het vroegere vliegveld Ypenburg moeten komen. De discussie over de invloed op de nieuwe woonwijk brengt op het web veel mensen in beweging.

De SP heeft als enige fractie in de gemeenteraad tegen de plannen gestemd om deze helikopterhaven mogelijk te maken. “We vinden ‘t ‘n slechte zaak dat zoiets er in de buurt van een woonwijk komt. Denk aan het lawaai, de uitstoot van gassen en aan de brandstofopslag. En dan heb ik ‘t niet eens over het extreme brandstofverbruik van het vervoer per heli”, zegt SP-gemeenteraadslid Tymen Colijn. “Tijdens een commissievergadering heb ik de wethouder aan de tand gevoeld. Maar bij de andere fracties bleef het oorverdovend stil. Na een krantenpublicatie in de AD/HC is nu ook een PvdA-er wakker geworden en zijn er vragen gesteld aan de verantwoordelijke wethouder Norder (PvdA).
Tymen Colijn: “Als SP-er vind ik het prima dat bewoners van Ypenburg hun krachten nu bundelen. We zullen ze waar het kan steunen. In elk geval zullen we het verloop van deze zaak kritisch blijven volgen: 300 bezwaren, die schuif je toch niet zomaar terzijde?”