Bewoners Ypenburg willen duidelijkheid over veiligheid helihaven

31 januari 2007

Bewoners Ypenburg willen duidelijkheid over veiligheid helihaven

Er komen bij de SP-fractie steeds meer vragen binnen van verontruste burgers over de aanleg van een helihaven ter hoogte van het Ilsyplantsoen in de wijk Ypenburg

Veel van die vragen gaan over de bezwaarprocedure en over onderzoeken zoals het veiligheidsrapport. Dit rapport is ingediend door de initiatiefnemers van de helihaven (Helinet) in opdracht van de gemeente. “Je laat een slager toch niet z’n eigen vlees keuren?” luidt het bezwaar van de omwonenden.

Over de bezwaren van deze inwoners heeft het college van B&W nog geen besluit genomen, maar in afwachting daarvan heeft SP-raadslid Tymen Colijn wel schriftelijke vragen gesteld aan B&W. Colijn wil zekerheid hebben dat eerst de zienswijzen en bedenkingen van de omwonenden zijn beantwoord voordat er een beslissing valt over de komst van de helihaven. Ook wil hij weten of het college waarde hecht aan het “eigen onderzoek” van Helinet. Is er om een compleet beeld te krijgen, ook gekeken naar onderzoeken waarom door bewoners is gevraagd? Tymen Colijn wil tot slot weten hoe het college van B&W staat tegenover een onafhankelijk veiligheidsonderzoek naar een helihaven bij het Ilsyplantsoen. De SP-vragen zijn eind januari 2007 ingediend.

Ypenburg
HeliNiet