SP-Meldpunt WMO: Doe mee aan de enquete!

29 januari 2007

SP-Meldpunt WMO: Doe mee aan de enquete!

Heb je een handicap of ben je chronisch ziek of je hebt in verband met je hoge leeftijd extra hulp en steun nodig? Dan moet je voortaan naar de gemeente. Wil je je eerste ervaringen met die Wmo-hulp delen, dan word je van harte opgeroepen dit te melden bij de SP-Hulpdienst. Dat kan als je zelf hulp krijgt maar ook als je zorg geeft. Als beroepskracht of als vrijwilliger.

WMO meldpunt

Bellen naar het SP-meldpunt kan op maandag en woensdag van 14 tot 16 uur op 070 – 390 12 12. Wil je telefonisch iets melden over de gemeente Westland bel dan naar 0174 - 610 687, Hanneke Brunt. Heb je mail? Dan graag naar hulpdienstdenhaag@sp.nl.

Tevens is het mogelijk om de WMO-enquete in te vullen.

Otto Windisch, hulpdienstcoördinator in Den Haag: “Niet alleen lokaal, ook onze SP-Tweede Kamerfractie wil weten hoe de Wmo in de praktijk uitpakt. Zodat ze er zonodig werk van kunnen maken.”

De nieuwe wet zorgt op veel plaatsen voor grote onrust. Gemeentelijk dreigen grote financiële tekorten. Hierdoor worden soms te lage tarieven voor zorg afgesproken, worden indicaties aangescherpt of worden meer eigen bijdragen van mensen gevraagd. Her en der vallen plaatselijke thuiszorginstellingen bij de aanbesteding buiten de boot. Gebruikers kunnen hierdoor hun vertrouwde huishoudelijke zorg verliezen.

Agnes Kant: WMO is Wet Maatschappelijke Onrust