NU-krant in Den Haag gelanceerd

8 februari 2008

NU-krant in Den Haag gelanceerd

Met de kwartaalkrant NU gaat de SP heel Nederland informeren over wat de partij allemaal vindt en doet. Jan Marijnissen lanceerde NU, een gratis krant voor een beter Nederland, vandaag in Den Haag.
Jan Marijnissen brengt positief nieuws

De nieuwe krant ging grif van de hand: binnen twee uur werden 7.000 kranten uitgedeeld in Den Haag. Tegelijkertijd werden reizigers in tientallen andere gemeenten ook verrast met de krant waarmee de SP “vier keer per jaar de bevolking informeert over wat er in het land speelt, waar we mee bezig zijn en wat we willen bereiken,” aldus Jan Marijnissen.

SP brengt positief nieuws

De eerste editie telt zestien pagina's op tabloidformaat. Er staan onder meer artikelen over de toekomst van Afghanistan, de bureaucratie in de zorg, oplossingen voor de files en de miljardenverspilling rond ICT-projecten van de overheid.

Het uitdelen van de kranten gebeurde in een vrolijke sfeer. De SoeP-bus droeg hier, met eerlijke en lekkere tomatensoep, zeker aan bij. Ook positieve reacties van passanten werkten mee. Zo waardeerden passanten het dat de SP ook buiten verkiezingstijd naar de mensen toe gaat om hun standpunten uit te leggen. Daarnaast hadden veel mensen zich herkend in het indringende TV-spotje over het uitkleden van de zorg.

De krant met een oplage van 1.750.000 wordt de komende tijd in heel het land op markten, in buurten en huis aan huis verspreid.

SP brengt positief nieuws