Oproep voor nieuwe (aspirant) bestuursleden

8 februari 2008

Oproep voor nieuwe (aspirant) bestuursleden

Het zittende bestuur heeft besloten om i.v.m. het uitvoeren van het uitgebreide jaarplan 2008 zich te versterken met een aantal (aspirant) bestuursleden.
Alle leden van de Haagse SP-afdeling hebben de mogelijkheid zich kandidaat stellen voor een bestuursfunctie.

Tijdens de algemene ledenvergadering op 30 maart ‘08 vindt de bestuursverkiezing plaats.
De kandidatuur staat open voor alle bestuursfuncties.
We verwachten van een bestuurslid dat deze zich een jaar lang in wil zetten voor onze afdeling en ook de verantwoordelijkheid neemt die een gekozen bestuursfunctie met zich meebrengt. Naast het bijwonen van de bestuursvergaderingen zullen er enige uren per week vrijgemaakt moeten worden voor het uitvoeren van een specifieke bestuurstaak.
Als je je liever eerst wilt oriënteren op een bestuurslidmaatschap, meld je dan aan als aspirant
bestuurslid.
Om door het zittende bestuur aan de ALV voorgedragen te worden, moet er voor 12 februari 2008 een gemotiveerde kandidaatstelling per post of e-mail gestuurd worden naar:
SP bestuur, Allard Piersonlaan 48, 2522 MR, Den Haag of denhaag@sp.nl. Het bestuur overlegt dan of het de kandidaatstelling ondersteunt en de kandidaat wel of niet voordraagt.
Kandidaatstellen kan ook zonder voordracht van het bestuur. De kandidaat zal dan zelf de vergadering moeten overtuigen om de kandidatuur te steunen.

Jaarvergadering 2008

30 maart 2008 zal de Haagse afdeling weer een Jaarvergadering houden.

U krijgt als lid nog een persoonlijke uitnodiging maar als voorproefje hierop alvast de belangrijkste zaken op een rij.
Het volledige bestuur van de afdeling zal aftreden, een aantal mensen zal zich beschikbaar stellen voor het nieuwe bestuur en er zijn nieuwe kandidaten waar u op kunt stemmen.
Wij presenteren u een concept jaarplan waarin alle ruimte is om voor u belangrijke punten in dit programma te krijgen en natuurlijk goedkeuring te verlenen voor het programma op zich.

Vergeet niet, door aanwezig te zijn op de leden-vergadering kunt u daadwerkelijk meebeslissen over wat de SP voor u doet en gaat doen.

De ledenvergadering wordt gehouden in het SP-pand aan de Allard Piersonlaan. (2 minuten lopen vanaf de tramhalte Oudemansstraat; lijn 1, 16 of 17.)

Graag tot ziens, zoals vanouds zal de koffie en natuurlijk de koek klaarstaan, Het zoet wat u van Balkenende en Bos niet krijgt, hopen we hiermee enigszins te compenseren.

Vergaderstukken
De vergaderstukken voor de ALV liggen klaar voor de leden vanaf maandag 3 maart 2008. De stukken bestaan uit het concept jaarplan, de concept kandidatenlijst en een toelichting op de kandidaat-stelling(en) voor het bestuur.

Leden kunnen op twee manieren aan de vergader-stukken komen:
Ophalen op dinsdagavond 4 maart na 19:30 uur, of tijdens de spreekuren van de Hulpdienst op te halen op vrijdag 7 maart en 21 maart tussen 10:00 en 12:00 uur,
in het afdelingspand aan de Allard Piersonlaan.
De stukken zijn ook te bestellen door Otto Windisch te bellen 070 - 3901212 of per e-mailen (denhaag@sp.nl).

Amendementen
ingeleverd. Amendementen die niet schriftelijk of later worden ingediend kunnen niet worden behandeld.
(Denk er aan dat als je een ingewikkeld amendement op het concept programma wilt indienen het handig is om genoeg kopieën te maken, zodat alle aanwezigen je voorstel goed kunnen lezen.)