SP buurt in Ypenburg

9 juni 2008

SP buurt in Ypenburg

logo buurten in de buurt
Vandaag trok een groep SP-ers, waaronder SP-Eerste Kamerlid Anja Meulenbelt, Ypenburg in om huis-aan-huis de SP-krant ‘ZO' af te geven. Bij het overhandigen vroegen ze de bewoners meteen hoe het in hun buurt gaat.

Buurten in Ypenburg

In heel Nederland gaan SP-afdelingen de buurt in om te horen wat de bewoners bezig houdt. In het bezochte gedeelte van Ypenburg vertelden bewoners over de jongerenoverlast die nu wordt aangepakt met- onder andere- een samenscholingsverbod. Mensen waren bezorgd over financiële problemen door hoge huren, hondenpoep in grasveldjes waar kinderen spelen en vooral waren er zorgen over het nog steeds dreigende plan om een helikopter-haven pal naast hun buurt aan te leggen. Dit plan werd vorig jaar voorlopig afgeblazen toen bij een enquête van de SP bleek dat buurtbewoners hier fel op tegen waren.

Buurten in Ypenburg

Naast de punten die beter konden, hoorden de SP-ers veel positieve reacties op het ‘buurten in de buurt’. “Ik stem zeker geen SP maar heb er wel bewondering voor dat jullie zo langs de deuren gaan! Ik wou dat mijn partij dat deed.” Verwoordde één van de bewoners het.

Anja Meulenbelt in ZO-tenue

Door langs te gaan bij mensen, weet je pas echt goed wat er speelt. Het buurten in de Haagse buurt krijgt binnenkort dus zeker een vervolg.