Actiecomité 'Bus 13 terug!' opgericht

6 september 2008

Actiecomité 'Bus 13 terug!' opgericht

De Haagse buslijn 13 is in mei 2008 opgeheven. Voor veel (oudere) buurtbewoners een kleine ramp: zij zijn voor hun boodschappen, kaartclub, school of ziekenhuisbezoek op de bus aangewezen. Een aantal buurtbewoners lieten het er niet bij zitten en hebben, ondersteund door de SP, het actiecomité 'Bus 13 terug' opgericht.

"Buslijn 13 was ideaal!" aldus voorzitter van het actiecomité, Joke van Wichen. "Vooral voor een boodschapje bij winkelcentrum Leyweg maar ook om zonder veel overstappen in de rest van Den Haag te komen. Veel ouderen moeten nu honderden meters lopen om bij het openbaar vervoer te komen!" Samen met een aantal SP-ers en een groep buurtbewoners heeft ze al 400 handtekeningen opgehaald om hun oproep kracht bij te zetten. De komende weken verwacht Joke nog meer handtekeningen op te halen. Samen met een aantal SP-ers en een groep buurtbewoners heeft ze al 400 handtekeningen opgehaald om hun oproep kracht bij te zetten. De komende weken verwacht Joke nog meer handtekeningen op te halen.

Na een gesprek met Joke van Wichen had SP-raadslid Willemijne Moes voor de zomervakantie nog schriftelijke vragen gesteld aan het college over de gevolgen van het opheffen van de buslijn. De wethouder begreep de zorgen maar zei dat de busverbinding voorlopig niet terugkomt.

Willemijne zal in de raad de oproep van het actiecomité van harte ondersteunen: "Bus 13 terug!"

Pagina Bus 13 Terug!