Succesvolle aftrap handtekeningenactie voor de thuiszorg

11 maart 2009

Succesvolle aftrap handtekeningenactie voor de thuiszorg

Op dinsdagavond 10 maart heeft de SP Den Haag een manifestatie over de thuiszorg georganiseerd in het Stayokay Hostel. Een zaal vol Haagse medewerkers van Meavita was aanwezig om te praten over de overgang van Meavita naar de nieuwe AWBZ-stichtingen en Thuiszorg Service Nederland. Verschillende aanwezigen gaven aan zich bestolen te voelen door het management van Meavita. Bovendien heerste er nog steeds grote onzekerheid over het behoud van de bestaande arbeidsrechten door het tijdelijke karakter van de AWBZ-stichtingen.

Meavita-manifestatie in het Stayokay Hostel
Thuiszorgmedewerkers en SP-ers stellen vragen aan Renske Leijten en Tymen Colijn

SP Tweede Kamerlid Renske Leijten en SP gemeenteraadslid Tymen Colijn hebben op deze avond het startschot gegeven voor een handtekeningenactie voor de thuiszorg. (Ex-)medewerkers van Meavita zullen in samenwerking met de SP handtekeningen ophalen voor goede salariëring en arbeidsvoorwaarden voor personeel in de thuiszorg. Op 1 mei, de Dag van de Arbeid, worden de verzamelde handtekeningen samen met een brandbrief aangeboden aan de op dat moment verantwoordelijke werkgevers. De bijeenkomst op 10 maart leidde spontaan tot de oprichting van een nieuw actiecomité van (ex-)medewerkers van Meavita. Zij hebben aangekondigd zelf allerlei soorten acties vorm te gaan geven.

Symbolische eerste handtekening
SP Tweede Kamerlid Renske Leijten zet de symbolische eerste handtekening

De eerste handtekeningen
Ook de aanwezige medewerkers hebben hun handtekeningen gezet

Zie ook ons dossier zorg.