SP plakt waar zij wil

8 mei 2009

SP plakt waar zij wil

De SP heeft zelf een verkiezingsbord gemaakt, omdat er in Den Haag pas heel laat verkiezingsborden voor de Europese verkiezingen worden geplaatst. Langs het braakliggende terrein van de voormalige Blauwe Aanslag, Korte Buitenom/Vaillantplein heeft de SP haar eigen verkiezingsbord beplakt met een verkiezingsposter. De verkiezingen voor het Europees Parlement mogen wat de SP betreft wel meer aandacht krijgen dan het gemeentebestuur van Den Haag nu geeft. Voorzitter van SP Den Haag Daan Jonas: “In Europa worden veel beslissingen gemaakt die veel invloed hebben op de regels in Den Haag. Zo’n 60% van de Nederlandse regels komt uit Brussel en daar zitten veel slechte bij. De verkiezingen zijn al over een maand. De hoogste tijd dus om actief te worden.”

SP plaatst eigen verkiezingsbord

Het lijkt erop dat de gemeente het belang van de verkiezingen niet ziet. In de gemeenteraad heeft de SP fractie ondertussen vragen gesteld over het late plaatsen van verkiezingsborden. Hoewel deze vragen al op 9 april zijn gesteld, heeft de SP bijna een maand later nog steeds geen antwoord gekregen.