Allard Piersonlaan/Antheunisstraat stukje veiliger

8 juni 2009

Allard Piersonlaan/Antheunisstraat stukje veiliger

Dankzij schriftelijke vragen van SP-raadslid Willemijne Moes is het stukje Allard Piersonlaan vanaf de Antheunisstraat naar de Gouverneurlaan weer licht en overzichtelijk. Dit tot grote tevredenheid van de omwonenden; het gevoel van veiligheid is hierdoor aanzienlijk versterkt.

Dankzij schriftelijke vragen van de SP zijn de bomen aan de Allard Piersonlaan gesnoeid.

Willemijne Moes"Op onze SP fractie zijn verschillende verontwaardigde reacties binnengekomen van bewoners aan en rond de Allard Piersonlaan/Antheunisstraat. Het gaat specifiek om de verbinding van de Antheunisstraat naar de Gouverneurlaan die als donker en onveilig werd ervaren. De lantaarnpalen die daar staan deden het met regelmaat niet en gaven tevens niet voldoende licht als gevolg van een aantal grote bomen in die straat," aldus Moes.

Die bomen zorgen al jaren achter elkaar voor ‘luizenregens’ die het onmogelijk maken om in de tuin te zitten en zorgen dat tuinplanten doodgaan. Het straatje krijgt door de viezigheid van de luizen en het weinige licht van de lantaarnpalen een onveilige uitstraling. Daarbij komt dat de straat voor het grootste gedeelte een muur van stenen is (garages, zijkanten van huizen, vuurwerkwinkel die 7 dagen per jaar open is) wat het gevoel van onveiligheid alleen maar versterkt. Moes heeft dan ook snel schriftelijke vragen gesteld aan de voorzitter van de gemeenteraad. Boodschap van de schriftelijke vragen: “College, ga aan de slag! Geef de bomen een stevige onderhoudsbeurt en zorg dat de lantaarns weer te laten doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk licht geven.”

Binnen een week na het indienen van de schriftelijke vragen is het straatje aangepakt, met werkende lantaarnpalen en gesnoeide bomen.