Niemand moet verplicht worden om na zijn 65ste door te werken

29 september 2009

Niemand moet verplicht worden om na zijn 65ste door te werken

Het kabinet wil ons verplichten om na ons 65ste levensjaar door te blijven werken. Zowel het CDA, de PvdA, VVD en ChristenUnie schreven in hun verkiezingsprogramma dat er niet getornd zou worden aan de AOW leeftijd. Nu zijn deze vier partijen gedraaid. Dat is kiezersbedrog.

Jan Peter en Wouter

De Haagse SP wil geen verhoging van de AOW-leeftijd. Wij vinden het prima dat mensen na hun 65ste blijven werken, maar ze moeten daartoe niet verplicht worden. Daarom gaan we de straat op om mensen uit te leggen dat het verhogen van de AOW-leeftijd geen maatregel is om de crisis te betalen. De AOW is in de toekomst gewoon betaalbaar.

Afgelopen zondag bleken veel mensen in de Grote Marktstraat het met ons eens te zijn. Binnen een mum van tijd hadden we honderden handtekeningen binnen van mensen die willen dat ze met 65 met pensioen kunnen blijven gaan en van 65 plussers die zich solidair toonden.

Mensen op straat vertelden dat ze vrezen dat de gewone man de crisis gaat betalen, terwijl deze niet de veroorzaker van de crisis is. De meeste mensen die we spraken, kozen liever voor bezuinigen op de JSF, de topsalarissen en de hypotheekrente.

Er hangen, ondanks alle handtekeningen en de stralende zon op zondag, nog steeds sombere ‘Donner’-wolken boven ons hoofd. Help mee om het tij te keren! Kom in actie en kijk op: http://www.65blijft65.nl/!

Jan Peter en Wouter II handtekening handtekening II