ROOD jaagt op huisjesmelkers

4 december 2009

ROOD jaagt op huisjesmelkers

Op vrijdag 4 december heeft ROOD Den Haag de jacht op huisjesmelkers officieel geopend bij de Haagse Hogeschool. ROOD had daarvoor een echte schandpaal geplaatst plein voor de school. Studenten konden hun huisbaas aan deze schandpaal nagelen door deze te nomineren voor de titel 'Huisjesmelker van het Jaar'.

lieke en leon

De schandpaal van ROOD trok veel bekijks. De Huisjesmelker van het Jaar-verkiezing wordt dit jaar voor de zevende keer door ROOD en de Landelijke Studenten Vakbond georganiseerd om de gevolgen van de woningnood onder de aandacht te brengen. ROOD-woordvoerder Lesley Arp: "Er is nog steeds sprake van woningnood, vooral onder jongeren. Hierdoor kunnen kamerverhuurders schandalig hoge huren vragen, slecht onderhoud plegen of belachelijke bemiddelingskosten vragen. Wij willen met de huisjesmelkerverkiezing deze misstanden op de kaart zetten en aanpakken. De komende tijd zullen we in de hele stad te vinden zijn om jongeren hun slechte huisbaas te laten nomineren."

schandpaal

De aftrap van de verkiezing leverde ROOD Den Haag meteen een aantal nominaties op. Met name de buitenlandse studenten gaven aan studentenhuisvesting in Den Haag veel te duur te vinden. Zo sprak ROOD een buitenlandse student die noodgedwongen een studentenwoning had aangenomen voor 1.100 euro per maand!

Heb jij ook klachten over je huisbaas of bemiddelaar? Dien dan digitaal je nominatie in op www.huisjesmelkervanhetjaar.nl!

Reportage van DHTV (vanaf 3.20)