SP Den Haag woest over bezuinigingen op zorgverlening

3 december 2009

SP Den Haag woest over bezuinigingen op zorgverlening

Raadslid Tymen Colijn van de Haagse SP fractie is woest over de bezuinigingen op de zorgverlening in de Haagse regio. Uit een rondgang van de Haagsche Courant langs vertegenwoordigers van de verpleeg- en verzorgingshuizen blijkt dat mensen minder zorg krijgen, dat minder medewerkers aan het bed hetzelfde werk moeten doen en dat zij minder betaald krijgen. De ondergrens van verantwoorde zorg is volgens de vertegenwoordigers bereikt.

Colijn: β€œEr wordt weer bezuinigd op de zorgverlening zelf, terwijl veel Nederlanders juist niet willen bezuinigen op de gezondheidszorg. Juist het menselijke aspect in de zorg wordt nu wegbezuinigd. Er is geen tijd meer voor een wandeling of een kort praatje. Wat mij betreft kan er op heel andere onderdelen in de zorg bezuinigd worden, zoals de topsalarissen en de registratiedrift.”

De Haagse SP kaart de gevolgen van het huidige kabinetsbeleid al jaren aan en zal het Haagse college vragen om zich uit te spreken tegen deze verwoestende bezuinigingen. De SP wil dat het college een klemmende beroep op PvdA Staatssecretaris Bussemaker doet om niet meer te bezuinigen op zorgverlening.