Callender stemt positief

28 februari 2010

Callender stemt positief

Hedwig Callender, de nummer tien op de Haagse kandidatenlijst voor de raadsverkiezingen, presenteerde zich duidelijk en positief op een bijeenkomst voor Surinaamse kandidaten uit de Haagse regio. Hij gaf een paar hoofdpunten van het SP-programma aan: geen dure prestigeprojecten meer maar liever investeren in mensen, bijvoorbeeld in de zorg of bij de politie, zodat er meer blauw op straat komt.
Hedwig Callender aan het woord
Hedwig Callender laat het onderzoeksrapport van de SP zien

Hij maakte ook dankbaar gebruik van de suggestie van CDA-kandidate mevrouw Ranbaran dat alleen haar partij een wijkgerichte aanpak zou hebben. Voor het rapport 'De Schilderswijk aan het woord' had de SP de afgelopen maand juist in dit deel van de stad een uitgebreid onderzoek gedaan. Een belangrijk punt dat de bewoners tijdens dit onderzoek meegaven, is dat zij liever in een meer gemengde buurt wonen en nog veel liever hun kinderen op een gemengde school zien zitten. Ook vertelde Callender dat hij bij een van de bezoeken aan de wijk dat bewoners vrezen dat de Hoefkade in een racebaan verandert door verkeersdrempels te verwijderen. Dit zag hij helemaal niet zitten, zeker omdat de Schilderswijk nu al een van de meest kindonvriendelijke wijken van Nederland is. Het publiek reageerde positief op Callenders stellingname.