Grote opkomst bij verkiezings-PRIK!

23 februari 2010

Grote opkomst bij verkiezings-PRIK!

Ruim tachtig geïnteresseerden zijn zondag 21 februari naar de vijfde editie van politiek café PRIK! gekomen. Thema van deze PRIK! was de gemeenteraadsverkiezingen. PvdA, VVD, D66, Partij voor de Dieren en SP gingen met elkaar in debat aan de hand van actuele stellingen over Haagse zaken.

Politiek café PRIK! zaal
De zaal was al snel goed gevuld met bezoekers

Onder leiding van Sjaak Bral discussieerden de kandidaatraadsleden met elkaar en ook met het publiek. Over het plan voor een cultuurpaleis van 240 miljoen op het Spui liepen de meningen flink uiteen: Henk Kool (PvdA): “Dit is een groot project dat nuttig en betaalbaar is, ook goed voor de werkgelegenheid”. Anne Mulder (VVD) was het hiermee eens en vond het ook nog eens goed voor de allure van de stad. Ingrid Gyömörei (SP) nam fel stelling tegen dit zoveelste prestigeproject en zou zoveel geld liever steken in culturele investeringen in de Haagse buurten, zodat alle Hagenaars er iets aan hebben.
Ingrid Gyömörei in debat met Henk Kool
Onze lijsttrekker Ingrid Gyömörei in debat met Henk Kool (PvdA)

Tussen de discussies over veiligheid, sociale woningbouw, ooievaarspas, democratie en marktwerking in de zorg door, werd er muziek verzorgd door Frenk van Meeteren. De middag werd afgesloten met een spetterende rap van Umit C (hier te beluisteren). PRIK! was weer een gezellige mix van debat, muziek en humor, vooral van Sjaak Bral.
Panel PRIK!
Het panel in debat met elkaar en de zaal

Politiek café PRIK!