ROOD doet onderzoek naar uitgaan en vrije tijd

6 juli 2010

ROOD doet onderzoek naar uitgaan en vrije tijd

Afgelopen zaterdag 3 juli trapte ROOD Den Haag haar onderzoek naar uitgaan en vrije tijd af. De hele zomervakantie zullen we op straat met jongeren spreken over Den Haag als uitgaansstad. Als eerste wilden we met de bezoekers van het Zeeheldenfestival in gesprek gaan: helaas stuurde de beveiliging ons na enkele minuten weer weg. Vervolgens spraken we in het centrum veel jonge jongeren die met name feesten voor hun leeftijdsgroep missen. Ze baalden van de sluiting van discotheken als de Asta en de Tempel.

Ook spraken wij jongeren van boven de achttien die met name de grote discotheken missen: om te dansen gaan zij naar steden als Rotterdam. Wij vroegen de jongeren ook naar hun mening over voorzieningen voor ontspanning in hun wijk, zoals wijkcentra. Het viel ons op dat maar weinig van deze jongeren regelmatig een bezoekje brengen aan een wijkcentrum.

Deze zomer zal ROOD nog veel meer jongeren spreken over uitgaan en vrije tijd. Uiteraard zullen wij hierbij ook de uitgaansgelegenheden in Den Haag ‘testen’. Wil jij meehelpen, of heb je goede tips voor locaties die we kunnen bezoeken? Stuur dan een mailtje naar rooddenhaag@sp.nl!