Bewoners Vergeten Driehoek nog steeds ontevreden

27 september 2010

Bewoners Vergeten Driehoek nog steeds ontevreden

Bewoners van de buurt de Vergeten Driehoek in de Schilderswijk zijn nog steeds ontevreden, ondanks dat woningcorporatie Haag Wonen deze zomer enkele herstelwerkzaamheden heeft verricht. Er is nog steeds te veel achterstallig onderhoud. Dit was de belangrijkste conclusie van Actiecomité de Vergeten Driehoek. Deze organiseerde samen met SP Den Haag eind vorige week opnieuw een bijeenkomst voor de hele buurt.
Manja Smits in gesprek met de bewoners in de Schilderswijk
SP-kamerlid Manja Smits in gesprek met de bewoners uit de Vergeten Driehoek

Half huis, is half huurDe avond werd voorgezeten door SP-Kamerlid Manja Smits en veel buurtbewoners kwamen aan het woord. Jalal van het Actiecomité legde uit dat het belangrijk is dat de buurt zich verenigt. “Sinds we als buurt optreden luistert Haag Wonen naar ons. Twintig jaar lang is er niet naar onze wijk omgekeken. Nu er samen met de SP een actiecomité is, laat Haag Wonen zich eindelijk zien. Het onderhoud is oppervlakkig, maar de winst is dat ze onze buurt niet zo snel meer zullen vergeten. Nu moeten we doorpakken.”

Manja Smits in gesprek met bewoners uit de Vergeten Driehoek

Jalal verwijst naar de acties die de buurt voerde. Zeker de helft van de huizen heeft een affiche van het comité achter de ramen hangen met daarop de eis: Een half huis is half huur. Ook werden deze zomer spandoeken opgehangen in de wijk met daarop de tekst: Wij willen geen krotten meer. Door steeds met de hele buurt de media op te zoeken kon de corporatie niet meer de andere kant opkijken.