Gevaarlijk LPG-verkooppunt Duinstraat weg!

16 september 2010

Gevaarlijk LPG-verkooppunt Duinstraat weg!

“Eén weg, minstens twee te gaan” verzucht SP-fractievooritter Gyömörei. Naar aanleiding van aanhoudende mondelinge en schriftelijke vragen heeft de SP aandacht gevraagd voor de gevaarlijke situatie aan de Duinstraat. Bij het LPG-tankstation stond vast dat er sprake was van een gevaarlijke situatie bij een ongeluk voor omwonenden, omdat zij te dichtbij wonen.

In beantwoording op SP-vragen van 21 april 2010, werd nog gemeld dat de exploitant en leverancier (BP) nog niet bereid waren om de verkoop van LPG te beëindigen. Vandaag wist wethouder Baldewsingh (PvdA) te melden dat met onmiddellijke ingang het LPG gedeelte gesloten en weggehaald is.

Volgens Gyömörei zijn er naar alle waarschijnlijkheid nog twee tankstations (beide ook BP) waarbij sprake is van een te groot risico. Op dit moment ligt de notitie motorbrandstofverkooppunten ter inzage. Het is vooral belangrijk dat omwonenden rond de Neherkade 2980 en aan de Ockenburgsestraat 35 via een Beroep en Bezwaarschrift kenbaar maken dat zij willen dat ook daar het LPG-gedeelte (weg) gesaneerd wordt, zij kunnen de SP bellen voor ondersteuning hierbij.