Haagse SP’ers drinken stevige bak koffie met TNT’ers.

6 september 2010

Haagse SP’ers drinken stevige bak koffie met TNT’ers.

Vanmorgen zijn we weer eens langs geweest bij de Haagse TNT-vestiging aan de Waldorpstraat. We hebben de manifestatie van aanstaande zondag in Rotterdam aangekondigd. Veel Haagse TNT’ers waren enthousiast over het initiatief van hun Rotterdamse collega’s. “Natuurlijk ben ik erbij. Als je niks doet, verandert er ook niks. Tijd om te laten zien wie we zijn!” aldus een TNT’er.
Haagse SP'ers TNT
Haagse SP'ers roepen TNT'ers op om aanstaande zondag naar Rotterdam te komen

Uit gesprekken met de TNT’ers blijkt dat hen nog steeds hoog zit dat ze moeten werken aan hun eigen ondergang. “We moeten zelf die oranje kaartjes in de bus stoppen om personeel te werven. En de flexwerkers die eerst alleen post bezorgden, moet ik nu inwerken bij het sorteren. Dat zit helemaal niet in hun functie, maar het management is natuurlijk bang dat het straks een zootje wordt als alle vaste mensen weg zijn.”

Het zijn geen spookverhalen dat het straks een zootje kan worden. Dat blijkt uit de verhalen van een andere TNT”er. Hij vertelde over post die nu al niet bezorgd wordt. “Ik werd laatst zowat bestormd door een ondernemer die 400.000 euro aan opdrachten was misgelopen omdat de aanvragen nooit bij haar bezorgd waren. Ik vind dat vreselijk. De kwaliteit holt echt achteruit. Op zo’n moment schaam ik me voor mijn bedrijf.”

Aanstaande zondag is er een actiedag in Rotterdam waar de misstanden in de post aan de kaak worden gesteld. Onder andere Emile Roemer zal spreken. We roepen alle TNT’ers en sympathisanten op om daar naartoe te gaan. We verzamelen om 13:00 uur op Plein 1940. Kijk op www.reddepostbode.nl voor meer informatie.

Red de postbode