Chinese droom nu failliete boel

17 november 2010

Chinese droom nu failliete boel

Op vragen van SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei moest Wethouder Kool (PvdA) vandaag toegeven dat het Chinees Handelscentrum inderdaad failliet is. Nog geen vier uur daarvoor ontkende hij dit in alle toonaarden. Gemeente Den Haag leende eerder 1,5 miljoen euro uit aan het handelscentrum. Naar dit geld kan de gemeente waarschijnlijk fluiten.

In de gemeenteraad werd vandaag gesproken over het Chinees Handelscentrum. In antwoord op vragen van de SP was wethouder Kool (PvdA) aanvankelijk zeer stellig. Er was hem geen faillissementsaanvraag bekend. Nog geen vier uur later tijdens dezelfde vergadering gaf de wethouder toe dat er toch faillissement is aangevraagd.

Fractievoorzitter Ingrid Gyömörei heeft geen goed woord over voor de slecht ingelichte wethouder. “Om half twee probeert hij mij weg te zetten als een slecht geïnformeerd raadslid dat op ieder krantenbericht reageert. Vier uur later moet hij mij blozend vertellen dat de boel onherroepelijk op de fles is. Een zoveelste gevalletje spierballentaal van de wethouder. Dit kun je niet langer afdoen als naïviteit.” Wethouder Kool lijkt systematisch de plank mis te slaan. Zo verstrekte hij opdrachten aan bevriende partijgenoten en noemde hij kritische Hagenaren “crapuul”.