Laatste kans PvdA om bezuiniging op allerarmsten terug te draaien

14 december 2010

Laatste kans PvdA om bezuiniging op allerarmsten terug te draaien

In een ultieme poging om een deel van de bezuinigingen op de inkomens van allerarmsten terug te draaien doen GroenLinks en de SP opnieuw een voorstel. PvdA wethouder Kool dreigt met steun van de PvdA, D66, CDA en VVD de mensen met de laagste inkomens in Den Haag een poot uit te draaien.

Al eerder deden de SP en GroenLinks voorstellen om deze mega-bezuinigingen terug te draaien. Maar de PvdA bleef de omgedraaide Robin Hood: stelen van de armen en de buit verdelen onder de rijken.

GroenLinks Raadslid David Rietveld: “In het belang van de allerarmsten zullen wij donderdag in de gemeenteraad opnieuw voorstellen om de bezuinigingen grotendeels ongedaan te maken. Door aan chronisch zieken en ouderen met een minimuminkomen toch een jaarlijkse financiële bijdrage vanuit de gemeente te blijven verstrekken.”

SP Raadslid Bart van Kent: “Even hadden wij nog de hoop dat de PvdA uit zichzelf tot inkeer was gekomen en een alternatief plan op tafel zou leggen. Dit is de ultieme kans voor de PvdA, maar ook voor het CDA. Grijpen zij deze kans niet dan zullen de SP en GroenLinks de komende maanden aan de achterban van PvdA en CDA uitleggen dat deze partijen de
allerarmsten een dolk in de rug hebben gestoken."

Al eerder kwamen Van Kent en Rietveld met een berekening waaruit bleek dat de maatregelen van het college er voor zorgen dat de koopkracht in rijke wijken als Benoordenhout er de komende jaren fors op vooruit gaat, terwijl de Schilderswijk het meest inlevert.