Haagse SP trapt campagne af

9 februari 2011

Haagse SP trapt campagne af

De campagne voor de verkiezingen voor Zuid-Holland op 2 maart is nu echt begonnen. Op zaterdagavond 5 februari heeft de Haagse SP de statencampagne afgetrapt in sporthal Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk. De SP deed dit tijdens een voetbaltoernooi tussen Haagse jeugdwerkers, jongeren en SP-kandidaten voor de Provinciale Staten.

Haagse SP'er Wouter Groot Koerkamp in actie tijdens het voetbaltoernooi

De voetbalwedstrijd was tevens georganiseerd om aandacht te vragen voor het nuttige werk in de Haagse wijken door jongerenwerkers. Het Haagse gemeentebestuur bedreigt 20 van de 60 buurthuizen met sluiting. "Ongelofelijk stom, buurthuizen doen nuttig werk in de wijken. Het voorkomt bijvoorbeeld dat jongeren gaan hangen op straat" aldus Jerry Snellink, kandidaat op de provinciale kandidatenlijst.

Snellink geeft aan dat de verkiezingen op 2 maart niet alleen belangrijk zijn voor Den Haag en Zuid-Holland: "De komende campagne wordt een pittige wedstrijd tussen de oppositie en het gedoogkabinet. Omdat er via de provincie ook wordt gestemd voor de Eerste Kamer telt een stem op de SP dubbel. Na de wedstrijd in Sporthal Oranjeplein is de SP warmgelopen voor de komende campagne."

Lijsttrekker Harre van der Nat tijdens het voetbaltoernooi