Kabinet Rutte omvergeworpen

19 februari 2011

Kabinet Rutte omvergeworpen

Het kabinet Rutte is zaterdag 19 februari in Den Haag letterlijk omvergeworpen. De Haagse jongerenafdeling van de SP, ROOD, had een speciale ballengooi-attractie gebouwd om het winkelende publiek de kans te geven om dit kille kabinet omver te werpen. De hoofden van Wilders, Verhagen en Rutte waren populaire doelwitten in het centrum van Den Haag. “Vandaag kunnen ze het kabinet met ballen omgooien, op 2 maart kunnen ze dat doen door te stemmen.”, aldus ROOD-voorzitter Leon Botter.

Er was grote belangstelling voor het gooien van ballen. Veel mensen reageerden hun woede af op de hoofden van de leiders van PVV, CDA en VVD. De tennisballen vlogen letterlijk om de oren van Wilders, Verhagen en Rutte. Veel jongeren en studenten zijn boos op de kabinet vanwege de domme bezuinigingen op onderwijs. Een dag eerder stond ROOD bij de Haagse Hogeschool waar studenten in de rij stonden voor de kans om de kabinet te laten vallen.