SP heeft de wind mee

19 februari 2011

SP heeft de wind mee

Zaterdag 19 februari ging een groep SP met de fiets op pad om de verschillende winkelcentra in Den Haag te bezoeken. De winkelcentra bij Mariahoeve, de Theresiastraat, de Leyweg, de Gouverneurlaan en Moerwijk werden bezocht ik het kader van de campagne voor de Provinciale Staten. Rode jassen met witte tomaat, fietstassen vol folders en een stevige wind waren de ingrediënten van de succesvolle winkelcentrumtour van de SP.

Onze "protest"-folder werd met enthousiasme ontvangen. "We moeten het rechtse kabinet stoppen!" viel een winkelende mevrouw ons bij. "Kappen met de uitverkoop van de HTM," zei een ander. Bij de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten wordt ook bepaald hoe de Eerste Kamer eruit ziet. Het is belangrijk dat de SP groot wordt, al is het maar om het rechtse VVD-CDA-PVV kabinet van een meerderheid af te houden.

Ook de stickers met de tekst: "Hou HTM Haags" waren erg in trek. SP'er Paul Peters: "Ik was zo door mijn stapel heen, ze werden bijna uit mijn handen getrokken." Zijn collega Robert Vergeer vult aan: "Het waait flink vandaag, dus het is soms wat guur. Maar dat kan ons niet deren. Ik krijg het warm van de reacties van de mensen. We hebben de wind mee, dus kom maar op met die storm."