Shoppende Hagenaren tekenen handschoenen

22 oktober 2011

Shoppende Hagenaren tekenen handschoenen

Winkelende Hagenaren voorzagen afgelopen zaterdag meer dan honderd SP-werkhandschoenen van een handtekening in de Haagse Grote Markstraat. Hiermee betuigden zij steun aan de vele werknemers van sociale werkplaatsen die door de rechtse kabinetsplannen hun veilige werkplek dreigen kwijt te raken. Het winkelende publiek vond bezuinigingen op mensen met een arbeidsbeperking asociaal en daarom zetten zij grif hun handtekening op de binnenkant van de handschoen. Sommigen gaven het kabinet een persoonlijke boodschap mee door op het bijgeleverde kaartje een protesttekst te schrijven.
WSW-actie
SP'er Paul Junier laat een handschoen tekenen

Alle handschoenen gaan uiteindelijk op in een kilometerslange ‘ketting van solidariteit’. De voorraad handschoenen was in een uur en veertig minuten ondertekend! Maar de mooiste bijdrage van allemaal was die van SP-lid Daniël. Hij had zelf allerlei gebruikte handschoenen met handtekening weten te verzamelen en leverde deze aan het begin van de middag bij ons af. Een mooiere start konden we niet wensen! Daniël, bedankt voor jouw bijdrage aan de campagne ‘Armoede werkt niet!’
Daniel