23 november: Politiek café over eurocrisis en pensioenen

12 november 2011

23 november: Politiek café over eurocrisis en pensioenen

Op woensdagavond 23 november organiseert de Haagse SP een openbaar politiek café in de Haagsche Kluis. Het onderwerp van deze avond is de eurocrisis en de pensioenen. Het kabinet Rutte trekt tientallen miljarden euro's uit voor de steun aan Griekenland en om de euro te redden, terwijl men onze pensioenleeftijd wil verhogen en grote kortingen dreigen op onze pensioenen. Het motto van dit café is: 'We zijn toch niet gek?' De SP is benieuwd hoe de Haagse inwoners over de crisis rondom de euro en pensioenen denken en nodigt iedereen uit om tijdens deze avond mee te discussiëren.

Paul UlenbeltArjan VliegenthartSP Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt, woordvoerder pensioenen, werk en inkomen zal de discussie inleiden. Ook Eerste Kamerlid en directeur wetenschappelijk bureau van de SP, Arjan Vliegenthart leidt de discussie deze avond in. Daarnaast zijn korte filmpjes over het thema te zien en is er gelegenheid voor het stellen van vragen. Iedereen is welkom vanaf 19.30 in de Haagsche Kluis, plein 20. De discussie start om 20.00.