Leden kiezen nieuwe afdelingsvoorzitter

9 november 2011

Leden kiezen nieuwe afdelingsvoorzitter

De Haagse en Westlandse SP-leden hebben op dinsdagavond 8 november Lesley Arp als nieuwe afdelingsvoorzitter gekozen. Zij volgt hiermee Wouter Groot Koerkamp die sinds 30 november 2009 het bestuur van de Haagse SP-afdeling aanvoerde. Groot Koerkamp verhuist naar Amsterdam voor de liefde en daarom moest hij zijn functie neerleggen. Lesley Arp: "Doordat het college met haar botte bezuinigingen de bijl in de Haagse samenleving zet, is een sterke SP-afdeling in Den Haag harder nodig dan ooit. Veel Hagenaars zijn boos over het feit dat voorzieningen in hun wijk moeten sluiten, terwijl peperdure prestigeprojecten gewoon doorgaan. Aan ons de uitdaging om met deze mensen het verzet te organiseren: een uitdaging die ik met veel plezier en enthousiasme op mij wil nemen.”

Afdelingsvoorzitter Lesley Arp en oud-afdelingsvoorzitter Wouter Groot Koerkamp

Arp is geen onbekende in de Haagse SP-afdeling. Zij maakt sinds mei 2011 deel uit van het Haagse afdelingsbestuur als algemeen bestuurslid. Hiervoor was zij grondlegger en contactpersoon van de Haagse ROOD-groep.

Behalve het kiezen van een nieuwe afdelingsvoorzitter, was ook SP-kamerlid Sharon Gesthuizen aanwezig. Gesthuizen vertelde over haar kamerwerk en ging met de leden in discussie over thema's als veiligheid en justitie. In deze discussie kwam onder andere naar voren dat, ondanks grote woorden over veiligheid, het stadsbestuur juist het gevoel van onveiligheid aanwakkert door voorzieningen in de wijken en ontmoetingsplekken voor jongeren te sluiten.
Sharon Gesthuizen
Sharon Gesthuizen spreekt de leden toe

Ook werd voormalig voorzitter Wouter Groot Koerkamp door de leden bedankt voor zijn grote inzet voor de afdeling. Als blijk van waardering en herinnering aan zijn tijd in Den Haag kreeg hij een vlag in onze stadskleuren met daarop persoonlijke boodschappen van bestuursleden en fractieleden.

Wouter krijgt een vlag in de stadskleuren van Den Haag