SP komt op voor omwonenden stadskantoor Leyweg

1 november 2011

SP komt op voor omwonenden stadskantoor Leyweg

Inmiddels is het nieuwe stadskantoor aan de Leyweg gerealiseerd en opgeleverd. Aan omwonenden is beloofd dat zij betrokken zouden worden bij herinrichting van de omgeving. De werkelijkheid is dat winkels kampen met omzetverlies, omdat klanten nergens kunnen parkeren. Daarnaast hebben omwonenden veel overlast gehad van de bouw en hebben zij sinds 2010 niets meer vernomen van de gemeente. De Haagse SP-fractie heeft inmiddels vragen gesteld. SP-raadslid Bart van Kent: “Het wordt tijd dat de gemeente Den Haag haar beloftes aan de ondernemers en omwonenden van de Leyweg nakomt, want belofte maakt schuld. De overlast heeft nu lang genoeg geduurd en mag nu de bouw afgerond is, eindelijk wel eens afgelopen zijn.”

Aan omwonenden is beloofd dat ze een stem zouden krijgen over de herinrichting van de omgeving en dat het plein aan de Leyweg na de oplevering in oude staat hersteld zou worden. Nu wordt het pleintje nog illegaal gebruikt als parkeerterrein. Ook de aangrenzende binnentuin zou in oude staat hersteld worden. Daarnaast zou het personeel werkzaam in de het stadskantoor zoveel mogelijk met het openbaar vervoer komen, het personeel wat met de auto zou komen kon parkeren in de ondergrondse parkeergarage. In de praktijk blijkt dat het personeel vooral met de auto komt en deze in de wijk parkeert.