"Kom naar manifestatie armoede werkt niet!"

2 december 2011

"Kom naar manifestatie armoede werkt niet!"

De SP en de PvdA in Den Haag roepen inwoners op om op zaterdag 10 december naar de manifestatie "Armoede werkt niet" te komen. Op deze zaterdag wordt er door de SP, de PvdA, de FNV en andere belangenorganisaties een grote manifestatie georganiseerd in de Brabanthallen in Den Bosch om een vuist te maken tegen de forse bezuinigingen op mensen met een beperking. De plannen van het kabinet Rutte om mensen die het al niet breed hebben de rekening van de crisis te laten betalen moeten zo snel mogelijk van tafel wat betreft de organisatie van "Armoede werkt niet". Door de plannen van het Kabinet Rutte zullen jonggehandicapten, bijstandsgerechtigden en werknemers van de sociale werkplaats een deel van hun inkomen moeten inleveren en zullen 60.000 plekken in de sociale werkvoorziening worden geschrapt. De SP en de PvdA zullen daarom de komende week geregeld aan de poort van de sociale werkplaats ‘Haeghe Groep’ te vinden zijn om de manifestatie op 10 december te promoten.

"Op 10 december maken we samen een vuist voor goed werk en een fatsoenlijk inkomen voor mensen met een arbeidsbeperking. En een vuist tegen de plannen van dit kabinet waardoor tienduizenden mensen in armoede achter de geraniums thuis op de bank belanden", aldus SP-gemeenteraadslid Bart van Kent.

Jeltje van Nieuwenhoven, fractievoorzitter PvdA: “We blijven in Den Haag opkomen voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben”.

De manifestatie "Armoede werkt niet" vindt plaats op zaterdag 10 december van 13.00 tot 16.00 uur in de Brabanthallen te Den Bosch. Op de manifestatie spreken Emile Roemer (fractieleider SP), Job Cohen (fractieleider PvdA) en Agnes Jongerius (voorzitter FNV). De presentatie is in handen van Carrie. Verder zijn er optredens van Spic ‘n Span (swingband), Harry Slinger (van Drukwerk), Sjaak Bral (cabaretier). Daarnaast zullen mensen uit de sociale werkvoorziening, chronisch zieken, jonggehandicapten en bijstandsgerechtigden hun verhalen delen. Voor gratis busvervoer kunt u zich opgeven via www.armoedewerktniet.nl/busvervoer.