SP tegen prestigeproject volautomatische autoberging

24 december 2011

SP tegen prestigeproject volautomatische autoberging

De Haagse SP heeft tijdens de gemeenteraadsvergadering van 22 december gepleit om de Volautomatische autoberging niet aan te leggen op de Noordwal-Veenkade. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: “Het is te bizar voor woorden dat het gemeentebestuur een prestigieuze parkeergarage en het openstellen van een klein stukje gracht voor 23 miljoen euro wil realiseren in tijden van crisis met grote bezuinigingen op buurthuizen, bibliotheken en zwakkeren in de samenleving”.

De SP is van mening dat in tijden waarin het gemeentebestuur op de kleintjes moet letten, dit soort prestigeprojecten geen doorgang moeten vinden. Het project kost ruim 23 miljoen euro en hiermee worden dit de duurste parkeerplaatsen in de stad Den Haag. Het aanleggen van de autoberging wordt mogelijk gemaakt in het bestemmingsplan Noordwal-Veenkade. De SP steunde een amendement waarin de autoberging geschrapt werd uit het bestemmingsplan. Dit amendement haalde helaas geen meerderheid in de gemeenteraad. Daarom kon de SP het bestemmingsplan niet steunen en stemde tegen.