Thema-avond 17 januari over inkomensongelijkheid

11 januari 2012

Thema-avond 17 januari over inkomensongelijkheid

Jasper LukkezenOp 17 januari organiseert de Haagse SP een thema-avond met als titel 'Eerlijk moeten we alles delen. Waarom inkomensongelijkheid ieders aandacht verdient.' De avond wordt gegeven door econoom Jasper Lukkezen van de universiteit Utrecht. De laatste jaren lag de nadruk op ‘meer ondernemerschap, een vrijere markt met minder regels en minder overheid.’ Daar zou iedereen van profiteren. Gevolg was de ergste economische crisis in zeventig jaar en een flinke toename van de inkomensongelijkheid. In deze workshop bekijken we hoe het inkomen in Nederland nu écht verdeeld is. Als gevolg van het neoliberale beleid is de inkomensongelijkheid namelijk alleen maar meer toegenomen. En dat is iets om ons zorgen over te maken. Tijdens de thema-avond zullen we de argumenten voor en tegen een eerlijkere verdeling onderzoeken.

Jasper promoveert als econoom voor de Universiteit Utrecht. Hij bestudeert de houdbaarheid van overheidsfinanciën en de impact van de financiële markten daarop.
Ook is hij als onderzoeker verbonden aan het Centraal Planbureau.

Hij geeft deze workshop naar aanleiding van een artikel dat hij in Jaarboek Kritiek geschreven heeft (en verkort in de SPanning van september te lezen was).

Wanneer: Dinsdag 17 januari 2012
Tijd: 19.30 - 22.00