Nieuwe leden maken kennis met de Haagse SP

4 februari 2012

Nieuwe leden maken kennis met de Haagse SP

Een enthousiaste groep nieuwe leden waren dinsdag 31 januari naar het partijpand van de haagse SP gekomen voor een introductieavond. Bestuurslid Michael Wijlhuizen heette ze welkom bij virtueel de grootste partij van Nederland en de afdeling Den Haag. Ondanks het koude weer buiten was het een geslaagde avond en een goede opkomst. "De SP zit niet alleen qua zetels in de lift, maar de afgelopen maanden zijn er ook weer veel nieuwe mensen lid geworden.", aldus Michael Wijlhuizen.

Nieuwe Ledenavond
De nieuwe leden worden bijgepraat over de geschiedenis en acties van de SP

Tijdens de kennismakingsavond werd in vogelvlucht de geschiedenis en opkomst van de SP behandeld. Voorbeelden van lokale acties illustreerde de werkwijze van de SP: voor de mensen, maar vooral mét de mensen. Zo werd onder andere de acties in Spoorwijk besproken, waar de SP samen met huurders voor een nieuw ventilatiesysteem in hun huizen actie hebben gevoerd. En met succes. Ook was er aandacht voor het succes van de Vergeten Driehoek en de acties voor de buurthuizen, bibliotheken en HTM.

Na een uitleg van wat de SP allemaal landelijk en lokaal doet, konden de nieuwe SP-leden aangeven met welke activiteiten ze mee wilde doen. Wijlhuizen: "Het is mooi om te zien dat nieuwe leden niet alleen lid worden, maar ook gelijk actief worden. Al die vrijwilligers maken van de SP niet alleen de actiefste partij van Nederland, maar ook van Den Haag."