SP vraagt opheldering over dure kantoorinrichting Haagse college

23 februari 2012

SP vraagt opheldering over dure kantoorinrichting Haagse college

De SP-fractie heeft opheldering gevraagd over het bedrag van 57.000 euro wat het gemeentebestuur heeft uitgegeven aan de herinrichting van de eigen werkplekken. De SP hekelt vooral het moment waarop deze uitgaven gedaan worden, terwijl fors bezuinigd wordt op voorzieningen voor mensen in de stad en er ontslagen vallen bij de gemeente. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: "terwijl de gemeente het IKW, een organisatie die hulp biedt voor mensen met problematische toegang tot de woningmarkt, wegbezuinigd wordt voor eenzelfde bedrag de kantoren volgehangen met kunst en dure kantoorartikelen. Bizar dat de wethouders in deze tijden zo met gemeenschapsgeld omgaan"

Eerder stelde de SP al vragen over een aanschaf van een vijfde extra dienstauto. Bibliotheken en buurthuizen worden gesloten vanwege de bezuinigingen, ook verliezen ruim 1000 mensen bij de gemeente hun baan. Het is daarom belachelijk dat de wethouders zichzelf een extra dienstauto met chauffeur en een dure herinrichting van de werkkamers cadeau doen. Zo heeft D66-wethouder de Jong zichzelf een bureaustoel van 2500 euro cadeau gedaan en CDA-wethouder Klein een luxe stoel van 1300 euro. De SP roept het college op om in het vervolg niet alleen maar op de stad en haar inwoners te bezuinigen, maar ook op de eigen voorzieningen van de wethouders zelf.

Aanschaf vijfde dienstauto door college is onbeschoft