Den Haag massaal aanwezig bij demonstratie voor behoud sociale werkvoorziening

26 maart 2012

Den Haag massaal aanwezig bij demonstratie voor behoud sociale werkvoorziening

Donderdagmiddag 22 maart verzamelden ruim 15.000 mensen zich op het Haagse Malieveld om te demonstreren tegen de Wet Werken naar Vermogen. De Haagse SP-afdeling was ruim vertegenwoordigd om de demonstranten een hart onder de riem te steken. De demonstratie was vooral gericht tegen het verdwijnen van ruim 70.000 arbeidsplaatsen in de sociale werkvoorziening. Ook in Den Haag zijn de gevolgen door de invoering van deze nieuwe wet ramzalig. SP-raadslid Bart van Kent: "bij de Haeghe Groep wordt nu nuttig en goed werk gedaan. Wanneer deze wet werkelijkheid wordt, moeten deze mensen voortaan thuis in armoede achter de geraniums zitten. Zonde voor deze mensen en zonde voor de stad Den Haag".

WSW actie
De demonstranten op het Malieveld

In de afgelopen weken was de SP vaak aan de poort bij de Haeghe Groep, de sociale werkvoorziening van Den Haag, te vinden. SP'ers riepen in alle vroegte mensen op om zich bij de manifestatie van 22 maart op het Malieveld aan te sluiten. De Haeghe Groep gaf massaal gehoor aan deze en vele andere oproepen en was met ruim 800 werknemers flink vertegenwoordigd. Ook landelijk SP-leider Emile Roemer was aanwezig en hij sprak in felle bewoordingen: 'Deze wet moet nú van tafel. Ik zit dertig jaar in de politiek en dit is werkelijk het meest asociale plan dat ik ooit ben tegengekomen.'

WSW actie