Wegpesten snackbar De Sport uit Zuiderpark belachelijk

9 mei 2012

Wegpesten snackbar De Sport uit Zuiderpark belachelijk

Gisteren werd bekend dat snackbar De Sport bij het Zuiderpark zijn zaak moet sluiten op last van de gemeente. De SP vindt het belachelijk dat de gemeente een ondernemer op deze manier onnodig wegtreitert. De snackbar moet weg van de gemeente, omdat men van plan was een sportcampus in het Zuiderpark aan te leggen. En het gebouw van de snackbar zou volgens de gemeente in de weg staan. In de jaarrekening 2011 van de gemeente staat echter vermeld dat de 40 miljoen die besteed zou worden aan de sportcampus, inmiddels hier niet meer voor gereserveerd is. Het geld is dus vrij besteedbaar. Daarnaast zou Vestia mede verantwoordelijk zijn voor de aanleg van de campus. Nu het financieel niet goed gaat bij deze woningbouwcorporatie, wordt aanleg helemaal onzeker. SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei: "Het is dus totale onzin dat de snackbar zou moeten wijken voor een onnodige, overbodige en onrealistische aanleg van een sportcampus. Nu de 40 miljoen hier niet meer voor gereserveerd is, wijst dit erop dat de Sportcampus helemaal niet meer aangelegd wordt. Het is daarom belachelijk dat de gemeente deze onderneming, die hier al ruim dertig jaar goede zaken doet, wegpest."

De SP heeft inmiddels opheldering gevraagd aan het gemeentebestuur over deze kwestie. Daarnaast vraagt de partij aan het gemeentebestuur de ondernemer in ieder geval te laten zitten op de plek waar hij nu zit, totdat duidelijkheid is ontstaan of de sportcampus ooit nog aangelegd gaat worden. "We moeten voorkomen dat de snackbar dadelijk voor niets verdwijnt, als blijkt dat de sportcampus er helemaal niet komt. Wat mij betreft blijft de snackbar zitten waar hij nu zit, totdat meer duidelijkheid ontstaat over de aanleg van de sportcampus. De gemeente had ook veel onrust kunnen voorkomen, door te wachten op duidelijk over de aanleg van de campus."
Snackbar De Sport is inmiddels op social media een actie begonnen tegen de sluiting. Naar aanleiding hiervan kwam de SP het wegjagen van deze ondernemer op het spoor en heeft de partij schriftelijke vragen gesteld.

SP wil snackbar in het Zuiderpark behouden Westonline - 10-05-2012