Kamerfractie peilt mening over verhoging eigen risico

13 juni 2012

Kamerfractie peilt mening over verhoging eigen risico

De Kunduz-coalitie wil nog voor de zomer een besluit nemen over de verhoging van het eigen risico van de zorgverzekering. Als het aan VVD, CDA, GroenLinks, D66 en CU ligt gaat het eigen risico vanaf 1 januari 2013 naar 350 euro per jaar. Deze partijen hebben haast, binnen twee weken moet de wet door de Tweede Kamer worden geloodst. Dat is heel erg snel, vooral omdat het over zo’n heftige maatregel gaat. Daarom peilt de SP de mening van de mensen over deze verhoging. U kunt hier uw reactie geven.

SP-kamerlid Renkse Leijten, onze woordvoerder zorg, wil weten wat u vindt van de verhoging van het eigen risico en wat voor de de gevolgen van de verhoging zijn. Weet u nu al zeker dat u in januari 350 euro extra kwijt bent en wat betekent dat voor uw financiële positie? Gaat u wellicht zorg afzeggen of stoppen met medicijnen en wat zijn de gevolgen daarvan? U kunt uw verhaal hier melden.

De plannen van het Kunduz-akkoord over een verhoging van het eigen risico vindt de SP een slechte keuze. Wij staan voor een verlaging van het eigen risico. Bovendien willen wij een inkomensafhankelijke zorgpremie. Dan hoeft driekwart van de mensen minder te betalen.

SP roept op tot protest tegen verhoging eigen risico