Veel belangstelling voor campagnebijeenkomst met Vliegenthart

1 juni 2012

Veel belangstelling voor campagnebijeenkomst met Vliegenthart

Met de val van het kabinet en de gunstige positie van de SP in de peilingen wordt er met veel belangstelling uitgekeken naar de aankomende verkiezingen. Dit bleek ook uit het grote aantal Haagse SP-leden dat op dinsdag 29 mei aanwezig was bij de speciale campagnebijeenkomst met Arjan Vliegenthart, lid van de Eerste Kamer en directeur van het Wetenschappelijk Bureau van de SP. In zijn toespraak besteedde Vliegenthart aandacht aan de grote thema's die in de verkiezingen een rol van betekenis zullen spelen, zoals het begrotingstekort en de bemoeienis van Europa met het financiële beleid van haar lidstaten. Vliegenthart benadrukte dat vooraanstaande economen met de SP van mening dat de economie nu juist gestimuleerd moet worden in plaats van kapotbezuinigd.

Vliegenthart in gesprek met Haagse leden

Uiteraard kregen aanwezigen volop de gelegenheid om vragen te stellen. De eventuele deelname van de SP aan een nieuwe regering was een veelbesproken thema. Vliegenthart benadrukte dat de SP niet opgericht is om aan de kant te staan en bereid is compromissen te sluiten, zolang het uiteindelijke coalitieakkoord maar leidt tot een socialer en menselijker Nederland.

Aan het einde van de avond stelden de leden van het Haagse campagneteam zich voor. Uiteraard kan de Haagse SP alle hulp gebruiken om een knallende campagne in de steigers te zetten. Dus wil jij meehelpen met activiteiten op straat, het verspreiden van folders in jouw wijk, het klussen van materiaal voor ludieke acties of het plakken van campagneposters? Mail dan vooral naar denhaag@sp.nl!