'Warm' welkom voor VNG-congres bezoekers

7 juni 2012

'Warm' welkom voor VNG-congres bezoekers

Op dinsdag 5 juni deelde de SP Den Haag doggybags uit aan de bezoekers van het jubileumcongres van de Vereniging Nederlandse Gemeenten. De gemeente Den Haag heeft zes ton bijgedragen aan het feestje; daarnaast kunnen raadsleden het entreegeld (achthonderd euro per persoon) declareren bij de gemeente. De SP vindt dit ongehoord in tijden van forse lokale bezuinigingen. Daarom vroeg de SP Den Haag de bezoekers om met behulp van de doggybag iets terug te geven aan de inwoners van Den Haag, die een flinke duit hebben bijgedragen aan het feestje.

De SP deelde doggy bags uit en werd ondersteund door een aantal honden Foto: Anouk Pross

Veel van de bezoekers hadden er duidelijk geen behoefte aan om stil te staan bij de hoge kosten van het feestje en haastten zich over de rode loper. Dit ondanks het bijzondere ontvangstcomité dat de SP voor hen had geregeld, bestaande uit de honden Nick, Iris en Timmy. Zij lustten duidelijk geen brood van de bedragen die zijn uitgegeven aan het Congres!

VNG-congres
Veel bezoekers wilde de flyer niet in ontvangst nemen en liepen snel door Foto: Anouk Pross

VNG-congres
De media was geïnteresseerd in de actie van de SP Foto: Anouk Pross