Bestemmingsplan Oostduin - Arendsdorp niet van deze tijd

8 oktober 2012

Bestemmingsplan Oostduin - Arendsdorp niet van deze tijd

Tijdens de commissievergadering van 3 oktober werd duidelijk dat het bestemmingsplan voor Oostduin - Arendsdorp niet meer van deze tijd is. In dit bestemmingsplan wordt de serviceflat Arendsdorp en verpleeghuis Oostduin flink uitgebreid en herontwikkeld. Vanuit de omliggende wijk zijn veel klachten gekomen op dit omvangrijke plan. Ook de SP vindt de plannen ongepast. Zo betoogde de SP dat het nu eindelijk tijd wordt om alle nieuwbouwplannen flink terug te schroeven, gezien de grote leegstand in de stad. "Weer wordt een stuk groen opgeofferd voor een stuk nieuwbouwplan. Terecht dat de wijk in verzet komt, laten we nu eens eerst kijken naar alle leegstand in de stad en dit aanpakken voordat we weer aan nieuwbouw beginnen" aldus SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei.

Tijdens de commissievergadering vroeg de SP om een notitie van de wethouder waarin toegelicht wordt wat de berekeningen zijn waarop dit bestemmingsplan is gebaseerd, zodat een financieel overzicht van de verschillende opties duidelijk wordt. Daarnaast vroeg de partij aan de wethouder om in overleg te treden met Staedion, Florence en Provincie. Zodat besproken kan worden of de serviceflat op een andere plek neergezet kan worden. De beoogde locatie in het bestemmingsplan Oostduin - Arendsdorp zou dan wat de SP betreft weer bestemd kunnen worden als natuur.