Maak een einde aan armoede onder kinderen

22 november 2012

Maak een einde aan armoede onder kinderen

In Nederland wonen ruim 350.000 kinderen in armoede. Voor hen is geen geld voor gezonde voeding, kleding of om lid te worden van een sportclub. Deze kinderen krijgen de rekening voor de crisis gepresenteerd. De SP is daarom begonnen met het inzamelen van kinderschoenen. Deze kinderschoenen worden op 4 december aangeboden aan het kabinet als symbool voor de kinderen die opgroeien inarmoede in Nederland. “Elk kind dat opgroeit in armoede is er een teveel. Daarom moet het kabinet nu in actie komen om deze schrijnendste vorm van armoede aan te pakken!”aldus SP-bestuurslid Hannie van der Sman die de actie in Den Haag coördineert.

De schoenen kunnen tot 2 december bij drie inzamelpunten in Den Haag ingeleverd worden. De Haagse SP-afdeling zal vervolgens ervoor zorgen dat de kinderschoenen op tijd voor de landelijke actie van 4 december bij het kabinet komen. Na afloop van de actie krijgen de schoenen een goede bestemming.

Inzamellocaties:

- Vadercentrum Adam, Jonckbloetplein 24