Veel belangstelling voor actie ‘Kinderen van de rekening’

28 november 2012

Veel belangstelling voor actie ‘Kinderen van de rekening’

Afgelopen zaterdag gingen op meerdere plekken in Den Haag SP’ers de straat op om aandacht te vragen voor de actie ‘kinderen van de rekening’. De SP vraagt met deze actie aandacht voor armoede onder kinderen. Hiervoor haalt de partij kinderschoenen op. Het winkelend publiek reageerde positief op de actie. Veel voorbijgangers gaven aan thuis nog eens goed op zoek te gaan naar kinderschoenen die over zijn. SP-bestuurslid Hannie van der Sman: “We hopen de komende week nog zoveel mogelijk kinderschoenen op te halen, zodat we deze op 4 december bij de Tweede Kamer kunnen aanbieden”.

Paul Junier
SP'er Paul deelt flyers uit bij het stadhuis in Den Haag

In Nederland groeien zo’n 350.000 kinderen op in armoede. Voor deze kinderen is thuis te weinig geld voor een gezonde maaltijd, schoolreisjes, nieuwe kleren, sportabonnement, of een verjaardagscadeau voor een vriendje. Om hiervoor aandacht te vragen wordt door het hele land kinderschoenen opgehaald. Op 4 december worden deze aangeboden aan het kabinet als symbool voor alle kinderen die opgroeien in armoede. Na afloop krijgen de schoenen een goede bestemming.